Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

maandag 2 mei 2011

Pluim voor Goldstar

(en ook een beetje voor Bugaboo omdat Lies dat vindt)

De geboortelijst voor Jolien lag bij Goldstar. Centrum Gent, dus een plaats waar je makkelijk eens kan langslopen ("hey, is er nog iets af te halen?"). Ruim assortiment (natuurlijk heb je geen keuze uit 10 merken, maar de eigenaars hebben een passie voor hun producten en bieden een weldoordachte selectie aan - echt niet zomaar het duurste, en zowel praktische als gewoon leuke spullen). En als kleine zelfstandige steunde Mario liever andere kleine zelfstandigen dan zomaar een grote keten (nu gaan we een beperkt lijstje bij Dreamland leggen, gewoon omdat we het meeste al hebben en we nu soms nog iets nodig hadden van een merk dat Goldstar niet verkoopt).



Onze koets hebben we ook bij Goldstar gekocht, een Bugaboo Cameleon. Een stuk duurder dan ik vanzinnes was, maar hij reed zo vlot en soepel dat ik er toch voor gezwicht ben en mijzelf één uitspatting heb gegund. En ook na enkele maanden intensief gebruik was ik nog altijd heel blij met mijn aankoop.

Tot er na ongeveer een jaar plots een vijsje loskwam in het koppelstuk waarmee je de hoogte van het handvat kan instellen. Ik terug naar Goldstar. Niet erg: het was een bekend probleem. Ze hadden vervangvijsjes gekregen met een soort van blauwe lijm die niet meer loskwamen.

Daarin hadden ze wel gelijk, maar na een halfjaar begon er speling te komen op de stang, waardoor het handvat uitschoof als ik van een drempeltje reed. En met de maanden verslechterde dat alleen maar.

Met het vooruitzicht van een nieuwe baby en het bijhorende intensieve buggygebruik besloot ik dat ik toch maar iets moest doen aan die op drempeltje uitschuivende stang. Terug naar Goldstar. Bugaboo had hen inmiddels een soort van pin bezorgd die ter vervanging diende van de vijsjes-met-lijm. Mij goed, het zat toch weer stevig vast.

Tot Mario nog geen twee uur later met de buggy van een drempeltje reed en er inwendig iets knapte. Gevolg: een van beide stangen van het handvat was volledig zijn steun kwijt, alsof je de buggy aan het opvouwen bent. Onmogelijk om daarmee nog deftig vooruit te geraken. Dus heb ik nog snel naar Goldstar gebeld om te vertellen wat er gebeurd was.

De buggy is natuurlijk al 3 jaar oud en dus niet meer in garantie. Maar het is een probleem dat in zekere zin al lang aansleept. Bugaboo is van het principe dat ze kwaliteitsproducten afleveren en daarom voeren ze geen herstellingen uit. Gaat er iets kapot, dan moet je het vervangen. In dit geval gaat het om een volledig nieuw onderstel en dus een kost van 250 euro. Alstemblieft!

De uitbaters van Goldstar hebben het toch voor ons opgenomen bij Bugaboo. En zo zijn ze tot de consensus gekomen dat het een probleem betreft dat al van in het begin bestond en dat de oplossingen die Bugaboo aanreikte niet voldeden. En dus kregen we zomaar een volledig nieuw onderstel. Twee dagen later mocht ik erom. En nu hebben wij dus in zekere zin een nieuwe buggy voor ons tweede meisje. En met die 250 uitgespaarde euro's kan ik nog heel wat andere leuke dingen doen of kopen!

Ik kan dus niet anders dan zeggen: pluim voor Goldstar (en ook een beetje voor Bugaboo)

2 opmerkingen:

Nike zei

Goldstar rules, jong! Super service.

Veerle zei

Hier lagen de lijstjes ook bij Goldstar. Ongelofelijke service. Al kan de uitleg van 'meneer' soms euh uitgebreid zijn. En sinds kort ook een online-geboortelijst.