Leeftijd Banner
Leeftijd Banner

maandag 29 september 2008

Avent speen (1-2-3)-4

Het begon mij op te vallen dat ze er soms wel erg lang over deed om haar flesje leeg te drinken. Of dat ze er 's avonds bij begon in te dommelen. Ik wist dat dat erop wijst dat ze aan een snellere speen toe zou zijn, dus haalde ik mijn doos erbij.

Speen 1 = leeftijd 0 maanden en ouder
Speen 2 = leeftijd 1 maanden en ouder
Speen 3 = leeftijd 3 maanden en ouder
Speen 4 = leeftijd 6 maanden en ouder

Op de leeftijd van 5 maanden dronk ons meisje nog met speen 2...! Ik kreeg er plots bewondering voor dat ze met zo'n traag speentje toch zo snel flessen van maar liefst 180 cc water en 6 schepjes poeder leegkreeg. Die moet nogal kaakspieren hebben!

Meteen overstappen naar speen 4 zou het risico inhouden dat de melk te snel vloeit en dat ze zich dan verslikt, maar voor die 2 weken dat ze nog geen 6 maanden is leek het mij ook stom om nog een hele voorraad spenen 3 te moeten inslaan.

Even advies gevraagd in de winkel en eventueel de meerstandenspeen overwogen (waarbij de snelheid varieert volgens het aantal streepjes dat je naar de bovenkant van de fles gekeerd houdt), maar de verkoopster gaf mij de tip mee dat die 1-2-3-spenen een nadeel zijn als ze je kind zelfstandig leert drinken, want dan moet het er ook voor leren zorgen dat het het juiste aantal streepjes aan de bovenkant houdt.

Conclusie: ik heb meteen de sprong naar Avent speen 4 gewaagd en het was geen probleem. De eerste 2 dagen morste ze wat tijdens het drinken en moest ze tussendoor even stoppen om lucht te happen, maar ondertussen kolkt ze opnieuw haar hele fles in één enthousiaste teug leeg!

1 opmerking:

Lien zei

Janne drinkt al maanden met 1-2-3 tjes en ik vind ze wel handig. Vooral omdat ze nogal de neiging heeft om te vlug te drinken en zich te verslikken. Dan is het handig om haar even op twee te laten drinken, of zelfs op één. Ze drinkt alleen water, maar daarvoor heeft ze een speciaal flesje zonder 123speen.

En Janne heeft tot 6 maanden speentje 1 gehad. Traag dat dat ging! :-)